Saturday, October 1, 2011

Kawan.

Kawan senang, senang sangat nak cari. Kawan susah, susah jugak nak cari. Kawan gelak gelak, senang nak cari and berlambak plak tuh. Kawan menangis bersama susah gila nak cari! Sangat susah! Kalau guna GPS pun belum tentu jumpa. Konteks kawan ini sangat luas. Teman, kawan, sahabat, true friend, itu semua dikategorikan sebagai kawan. Tapi, kawan yang betul-betul kawan mmg susah nak cari. True friend are hard to find! I'm saying this because I've stumble a lot of hardship in a friendship. I don't know whether izit my fault or theirs. It seems like my true friend are the one who had friended me for the past 10years! Alhamdullillah! Bersyukur gila dapat kawan mcm dorg! Mungkin salah diriku ini andai persahabatan bersama kawan-kawan diUnisel tidak seteguh kawan-kawan diAmpang. Mungkin salah aku kerana meletak expectation yang tinggi dengan beranggapan kami akan kawan selamanya, tapi, sayang, kusangkakan panas sampai ke petang, rupanya hujan ditengah hari. Aku hanya mampu tersenyum dan berkata, "Oh, memang dah boleh agak. Kerana, memang dorg suka buat orang mcm neh". Dan berfikir, kenapa aku bodoh untuk percaya dorang. Moralnya, jangan terlalu percayakan dan jangan terlampau baik serta rapat dengan seseorang kerana ia akan membawa kepada pergaduhan! :)

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete